<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2534826282437361363\x26blogName\x3dakh+sufi%60s+space!\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://islamic-brotherhood.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://islamic-brotherhood.blogspot.com/\x26vt\x3d-2765123472584178178', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Friday, December 9, 2011

♥ madrasah mujaddid 8

Semua orang bersiap seperti biase..beruniform.. dan beratur seperti biase..

Cuma….

afif (paradise): aduyai.. cikgu pulak buat masalah.. da pkol 10.30! cikgunye mane?!

ahmad: ni la masalahnya.. kite lambat cikgu tau nk marah.. die lambat x de ape pon..

Hassan: berenti la ngumpat cikgu.. mak ayah korang x ajar ke sumer nih?

Afif: eh siol la die nih.. apahal ko nih? Mak bapak aku ko sebut apahal?!

Hassan: lebih baek x de mak bapak, dr malukan diorang mcm korang nih!

Khalaq kebetulan berada disitu.

khalaq: hak alah lebih si bang*** nih.. ko ni kenapa dr tadi caarik gaduh dengan paradise?

Hassan: peduli gak aku.. aku ckp bende betol.. kalo da ahli neraka, mmg x boleh nk nasihat!

khalaq naek berang. Ahmad memeberikan die sebiji batu.. diapi apikan agar dicampak kearah hassan. Lalu batu besar itu dilemparkan ke arah Hassan. Hassan lebih pantas dari khalaq. Die mngelak.

“Allah! aduh.. sakitnya..”

Suare itu diikuti dengan tangisan kecil.. suare perempuan! Suarenya seperti suara… SUARE SAUFA!

Khalaq terkejut besar! Die melihat sendiri cecair merah bernama darah mengalir dr kepala saufa.. terus die mngeluarkan kain lap yang brada dalam poketnya.. meluru terus kepada saufa yang jatuh hamper terbaring ke bumi berumput itu.. die mngusap tempat luke dikepala saufa.

Saufa: eh! Jgn sentuh saya! (menepis tangan khalaq)

Khalaq: saya.. saya mintak maaf.. mintak maap sangat.. saya x sengaja..

Saufa: x per2.. (saufa bangun dan berlari pergi dari situ.)

Hasssan, afif, dan ahmad sememangnya terkejut! X pernah khalaq sesopan itu! Dan satu lagi perkara yang mereka sendiri x kan percaya.. khalaq MENANGIS!

Khalaq tersedar dia sedang diperhati. Die mengelap sisa air jernih dr matanya kemudian memandang tajam kepada orang2 yang memerhatinya tadi.

Khalaq: ini amaran.. jangan beritahu sesape pasal nih! Fhm?!

Mereka mengangguk. Khalaq berlalu pergi.

Afif: weh Hassan.. asal ko senyum2? Aku tibai ko kang gelakkan abang khalaq.

Hassan: haha.. aku x sangke die lembut cenggitu.. siap simpan kain! Haha..

Ahmad: kuang ajar ko! Kalo lepas cerite ni kt org lain, ko x kan kitorang lepaskan.

Hassan agak cuak dengan ancaman itu.. die pon berlalu pergi. Afif memandang Hassan.. Hassan memandang afif.. “bahahahahahahaha!!” mereka akhirnya ketawa sekuat hati.. x pernah mereka jangke itu yg terjadi!

*****************************************************


Hazriq:hei! Mujaddid.. parah nih.. cikgu pon x dtg! Kenapa bende nih jadi ni?

Soleh: ni bahaye nih!

Mujaddid: tadi naila jumpe aku dengan beberapa lg mpp.. diorang kate, budak2 perempuan terdengar bunyik sungai dekat dengan dorm diorang.. ko x pelik ke? Bile mase sekolah kite dekat dengan sungai?

Ttibe khalaq dtg dngn separa berlari.. masih dengan muke kool.

Khalaq: korang x kan percaya apa yang aku Nampak. Percayalah korang x kan percaya apa yang aku Nampak.

Soleh: kau cakap ape nih? Nak mengarut pon ntah ape ntah!

Khalaq: tadi, mase aku kluar gate. Ko tau ape aku Nampak? Aku Nampak hutan belantare! X de jalanraya! X de masjid biase kite pergi.. fully pokok.. aku pusing satu sekolah, still pokok2!

Hazriq: kejap, ko buad apa kluar gate?

Khalaq: er.. argh! Ittu bukan urusannyer.. yang perlu kite fikir, apa da jadi nih?!

Mujaddid: ini mmg x pernah aku jangke.. hurm.. memandangkan cikgu x de, panggil sume budak dduk surau. Kite zikir ramai2.. hazriq, tolong panggilkan naila sbb..

Nailah: mujaddid, apa jadi ni?

Hazriq: panjangnyer pulak umor die nih.. bagus la dtg ramai2 nan mpp.. ni mujad, ko bitau diorang..

Mujaddid: apa yg terjadi, nanti kite bincangkan.,, cumenyer skarang, kumpolkan beberapa orang perempuan yang agak mahir memasak. Tlg masakkan mknn tgh ahri.. cikgu dan acik DM x kan dtg.. kite x boleh terus x mkn mcm nih..

Farah agak tidak gemar dengan pernyataan mujaddid.

Farah: kalo kite same2 mkn, kenapa kite x same2 masak? X adil! Korang senang, kitorang bersusah payah..

Hazriq: weh relek ar.. hurm.. mujad, kite panggil due 10 org lagi budak laki.. kite uruskan nasik.. OK?

Mujaddid: aku x abih ckp lagi.. mmg itu pon aku nk buat.. soleh, ko jage budak2 dekat surau.. khalaq, ko tolong soleh.. 10 org tuh kite carik same zriq..

Saufa dtg agak terhuyung haying.

Saufa: ada ape2 saya terlepas?

Soleh: saufa, kenapa kepala tu?

Khalaq tunduk. Semuaa yang lain melihat sementara saufa menutup lukanya itu..

Safa: er.. x de pape.. td saya terjatuh.. (memandang kea rah khalaq sekejap)

Mujaddid: baek! Mari mule kerja!

Sementara yang lain pergi melakukan tugas masing2, mujad mule memikirkan apa yang patut die lakukan? Sekolah ini berpindah dr tempatnye!!

I AM GRUMPY.
9:35 PM


♥AkH SuFi ;



      theGrumpyToast is very grumpy. Beware, this toast bites.

      NAME :Akh Sufi (:

♥ TagBoard



    The toast said TAG. NOT spam.

♥ Thank you

♥ know history, know everything!