<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2534826282437361363\x26blogName\x3dakh+sufi%60s+space!\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://islamic-brotherhood.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://islamic-brotherhood.blogspot.com/\x26vt\x3d-2765123472584178178', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Sunday, January 22, 2012

♥ madrasah mujaddid 10

Istana bornean

“tuanku! Da berita baek buat tuanku!”

Tuanku sedang bermain catur dengan menterinya. Menterinya kebosnan kerana die tahu, raja bornean x la hebat seperti yang raja fikir.. menteri itu terpakse mengalah kerana die tahu, jika die menang mane2 permainan menentang raja, die akan dituduh cuba merampas takhta. Lalu die akan di pancung.

Pengawal yang berteriak tadi datang bersujud betol didepan ibu jari kaki raja. Raja bornean langsung tak melihat wajah rakyatya itu.. die hanya menguis sedikit kakinya agar pengawal itu berganjak kebelakang.

Raja: ada apa kau datang petang begini?

Pengawal: kami berjaya menculik salah seorang penghuni kota! Perempuan tuanku. Pakaiannya pelik.

Raja terkejut mendengar berita itu. Dijegilkan matanya. Mukanya menyinga.

Raja: siapa yang arahkan kamu semua memandai mandai bertindak?! Bagaimana kalau mereka menyerang balas?! Kita masih belom tahu kekuatan sebenar manusia di balek kota itu!

Menteri: tuanku, bertenang!

Pengawal tadi yang gembira menghadap kini mengecut. Dahinya berpeluh lebat. Dia takut dimurkai.. di kerajaan ini, raja adalah tuhannya. Menteri adalah malaikatnya. Rakyat adalah tak lebih dari najis yang x bermakna. Jadi bile2 mereka dapat menggembirakan hati tuanku, mereka akan sedikit sebanyak rase berharga. Tapi nampaknya itu x terjadi sekarang.

Menteri: ini mungkin bole jadi berita baek tuanku.

Raja: apa yang kau cuba sampaikan?

Raja mule berminat. Menteri tersenyum

Menteri: saya mendapat berita awal, 7 penderhaka dan pengikutnya belom membuat apa2 rundingan dengan orang kota itu. Kita beri amaran awal pada mereka jangan terbabit dengan 7 penderhaka. Berkerje same dengan kita. Kita hantar surat amaran. Kalau mereka ingkar, tawanan kite penggal!

Raja tersenyap. Kemudian menepuk kepala menterinya.

Raja: dengan menculik orang mereka, mustahil mereka akan bekerja same dengan kita! Kau lupa kate si tua yang aku bunuh tu? Mereka pasti akan bersatu dan menjatuhkan aku!

Menteri: jadi kenapa tuanku masih begini? Padaha; tuanku pasti kalah?

Raja: diam!! Aku tahu apa perlu aku buat! Sekurangnye aku kalah menentang sampai terpenggal kepala ! bukan kalah mnyerah dengan anjing2 macam tujuh penderhaka !

Pengawal : erk.. kami kene pulangkan balek ke perempuannya ?

Raja memandang pengawal yang menyampuk tadi dengan penuh jijik.

Raja: kau ingin menunjukkan kelemahan dengan memulangkannya semula? Sudah!! Bawa die ke mari.

Pengawal itu beredar sebentar, kemudian datang semula dengan seorang budak perempuan di seret kasar.

Raja: lepas kan die. Bagus pengawal, kerje kau selesai disini.

Pengawal itu lega melihat senyuman dari raja itu.

Raja: oleh itu beta hadiahkan kau minuman istimewa buat pengawal seperti engkau. Pelayan! Ambilkan air!

Pengawal itu kembali ketakutan. Perutnya kecut! Die rase itu cume taktik utk membunuhnya. Die pernah mendengar rakannya dipaksa minum air bermiang buluh.. 5 hari selepasnya die mati muntah darah. Tapi air yang diberi raja haram di tolak. Mesti diminum!

Raja: ambil air ini, minum.

Pengawal itu ambil, dan minum dengan peluh bergenang ketakutan. Air matanya ditahan dari keluar. Selepas habis minum, tekaknya terasa segar! Amat segar! Kemudian die diminta pergi.

Menteri: tuanku, miang buluh lagi?

Raja: tidak. Itu air madu lebah karom istimewa. Minuman raja2.. aku hadiahkan die meminumnya. Die masih boleh digunakan. Taat dan dhaif.

Sementara itu, saufa masih dalam keadaan tidak sedar diri di tengah istana.

Raja mendekatinya. Melihat muke jernihnya dengan penuh teliti.

menteri: die seperti manusia seperti kita bukan?

Raja: apa yang kau harapkan? Tentulah die seperti kita. Kate orang tua itu, luarnya seperti kita, dalamnya punya kuasa luar biasa.

Menteri: kite perlu berhati2 tuanku!

Raja: bawa die masuk ke bilik gundikku. Beri die pakaian cantik. Pastikan die selesa.

Menteri: kenapa tuanku ingin die selesa?

Raja: buat apa yang aku perintah!!

I AM GRUMPY.
8:10 AM


♥AkH SuFi ;



      theGrumpyToast is very grumpy. Beware, this toast bites.

      NAME :Akh Sufi (:

♥ TagBoard



    The toast said TAG. NOT spam.

♥ Thank you

♥ know history, know everything!