<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2534826282437361363\x26blogName\x3dakh+sufi%60s+space!\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://islamic-brotherhood.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://islamic-brotherhood.blogspot.com/\x26vt\x3d-2765123472584178178', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Wednesday, December 7, 2011

♥ madrasah mujaddid 5

Untung Qiam!

khamis malam Jumaat..

Mujaddid terjage!

Die menyapu peluh di dahi.. sudah 5 kali die terjage kerana bermimpi berlakunya gempa bumi.. die terjage kerana merasakan ianya seolah2 gempa bumi sebenar!

Tp die menolak kemngkinan itu..

Mujaddid : ini Allah nak suruh aku qiam nih.. elok sgt la. X pyh tunggu pkol 4, pkol 3 pon aku da boleh qiam..

Pagi itu tersangat dingin! Hujan lebat. Sangat lebat! Mujaddid menguatkan diri mnyuci diri.. berwuduk.. tapi pelik.. pagi tu laen sedikti.. sejuknya lain macam..

Mujadiddid ke surau.. die ternampak soleh sedang berzikir.. khusyuk.. sampai terlentok..

Mujaddid : soleh, ko ngantuk tu.. tidur dulu.. kejap lagi aku kejut.. x bangun subuh kau karang..

Soleh: x per.. aku nak lawan nafsu ni..

Mujaddid: ko x tido dr pkol baper nih?

Soleh:dr malam tadi aku x tido

Mujaddid: huh! Patot la muke kepenatan.. amte merah.. pergi la tido dulu.. ko menyiksa jasad nih!

Soleh: apa ko nih? Ak nak buat baek ko nk halang? Menghalang orang dr jalan Allah tuh berdosa besar ko tahu?

Mujaddid: hurm.. kalo nak jumpe tuhan, cube la dlm keadaan bertenaga.. Allah x suruh kau menyiksa badan sampai x berehat macam nih.. nabi qiam jugak, tapi bukan x tidur..

Soleh: aku x bertenaga ke?

Mujaddid: haha ko nih soleh.. x per la.. baring.. tidur la.. esok kite bincang lagi..

Soleh: ………………………………………………

Mujaddid membaringkan soleh.. dan semnit kemudian ….

Soleh:zZzZzzzZZZZZ

Mujaddid; haih.. kan senang tidur dulu baru bangun.. esok subuh x la lentok..

“ dan kami jadikan malam mu itu rehat bagimu”

Mujaddid solat tahajud seperti biase. Ketika sujud terakhir.. die merasakan sesuatu! Gegaran itu berlaku lagi! Dan kai ini die pasti! Ianya bukan lagi mimpi! Usai die solat die melihat sekeliling.. soleh yang tidur bersama beberapa org puak Ghuraba` masih lena. Tiada siapa yg perasan ke?!

Firdaus : kenapa mujaddid? Terasa bergoyang lagi?

Mujaddid: aah.. ko rase x? aku fikir aku bermimpi..

Firdaus: siapkan diri mujaddid.. ko bakal bertemu satu zaman kegetiran..

Mujaddid; apa ko cakap nih? Aku x faham! Hei2.. jangan pergi dulu.. jawab dulu soklan aku..

Soleh : hei mujaddid! Ko nih.. kenapa? Tadi suruh aku tidur.. ko kejut aku balek kenapa?

Mujaddid: aku bukan kejut kau! Aku panggil firdaus..

Soleh: firdaus mane? Mane ada orang name firdaus sekolah ni!

Mujadid; er.. alamak.. penyakit aku.. eh! Satu lagi, ko x rase e gempa bumi tadi?

Soleh: gempa kebende? Elok jer.. da la! Aku nak tido.. da la sejuk semcam hari ni.. angina kat luar deras macam kite ni bergerak dalam kereta laju.. SEJUK!

Mujaddid: er..

apa yang mujaddid rase? Apa erti sebenarnya? Setialah membace kalo nak tahu..

Masih bersambung..

Episode 1

Episode 2

Episode 3

episode 4

I AM GRUMPY.
5:38 AM


♥AkH SuFi ;



      theGrumpyToast is very grumpy. Beware, this toast bites.

      NAME :Akh Sufi (:

♥ TagBoard



    The toast said TAG. NOT spam.

♥ Thank you

♥ know history, know everything!